PERSONALIZACJA MARKI

Generowanie i pozyskiwanie leadów sprzedażowych – jak sobie w tym pomóc?

E- commerce to zjawisko, które na stałe weszło do życia zarówno kupujących jak i sprzedających. W formie online dostępne są zarówno towary jak i usługi, a czasami zdarza się nawet tak, że informacje o nich trafiają do sieci bez udziału przedsiębiorcy. Mnogość ofert to komfort dla klientów, ale dla sprzedawców już niekoniecznie. Dlatego potrzebują oni precyzyjnie określić, grupę odbiorców, aby kierować swoją narrację właśnie do nich, pozyskując ich zainteresowanie konkretnym produktem.

Co to jest lead sprzedażowy?

Pojęciem tym określa się jednostkę lub grupę potencjalnie zainteresowaną daną ofertą. Pozyskiwanie leadów = zwiększenie szansy na sprzedaż. Bardzo korzystna dla sprzedającego jest kompleksowość informacji o jego przyszłym kontrahencie – jego nazwa (w przypadku gdy klientem jest firma) lub imię i nazwisko (w przypadku osoby fizycznej), dane kontaktowe, potrzeby i zachowania zakupowe. Na ich podstawie stworzyć można ofertę „uszytą na miarę”, która będzie podstawą do przyszłych negocjacji sfinalizowanych sprzedażą.

Generowanie leadów to obecnie jedno z głównych zadań działów marketingów firmy producenta / sprzedawcy. Określa się je pojęciem lead generation i pozwala na tworzenie bazy klientów, do których przedsiębiorca powinien trafiać ze swoją ofertą i wśród których znajdą się firmy lub osoby zainteresowane zakupem jego produktu.

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych – wsparcie

Działy marketingu dokładają wszelkich starań, używając różnorodnych dostępnych narzędzi, aby pozyskiwanie leadów odbywało się w sposób sprawny i precyzyjny. Są jednak organizacje, które zamiast, albo oprócz działań podejmowanych wewnętrznie decydują się na skorzystanie z usług wyspecjalizowanych firm, odnoszących sukcesy w generowaniu i zbieraniu leadów, takich jak wspierająca współpracę B2B firma MAMLEADA.

Wówczas zamiast samodzielnie prowadzonego projektu uzyskują wsparcie doświadczonego kontrahenta przy takich działaniach jak:

  • budowanie dopasowanej do potrzeb klientów oferty
  • ustalanie grupy docelowej najbardziej nią zainteresowanej
  • dostarczanie komunikatu do wybranego grona odbiorców.

Ostatnim etapem tej współpracy ze strony kontrahenta jest przekazywanie klientowi leadów o najwyższej jakości w formie dedykowanych plików.

Gdzie pozyskiwać leady?

Istnieje wiele różnych źródeł, z których można pozyskiwać leady, i wybór odpowiednich strategii zależy od branży, grupy docelowej oraz dostępnych zasobów.

Oto kilka źródeł, z których można pozyskiwać leady: strona internetowa, media społecznościowe, kampanie email marketingowe, blog, kampanie płatne, webinaria i seminaria internetowe, konferencje i targi, współpraca z partnerami, działania offline, rekomendacje od istniejących klientów, działania SEO. Wybór źródeł zależy od branży i celów biznesowych, ale warto dbać o jakość i personalizację działań w celu przyciągnięcia odpowiednich potencjalnych klientów.

Zaangażowanie profesjonalnej firmy do swojej strategii sprzedażowej gwarantuje nawiązywanie kontaktów z osobami decyzyjnymi, co pozwala ograniczyć nie tylko czas, ale i koszty poświęcone na kampanie marketingowe. A to w sposób realny przekłada się na rentowność sprzedaży.

Previous post Ecommerce B2B – najważniejsze informacje
Next post Za kulisami u kierowców zawodowych